رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: باتوجه به تعداد بالای اعضای شورای اسلامی شهر و به منظور جلوگیری از ازدحام، به مردم پیشنهاد می‌شود قبل از ورود به شعبه اخذ رای، اسامی و کد نامزدهای مورد نظر خود را به همراه داشته باشند.
کد خبر: ۹۷۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ 18 June 2021

به گزارش تابناک لرستان، محمود ثمینی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: تمامی تمهیدات لازم در شعب برای فاصله گذاری اجتماعی، علامت گذاری و ضدعفونی انجام شده است و رابط بهداشت نیز در شعبه حضور دارند.

وی تصریح کرد: با این وجود به مردم توصیه می شود خودکار شخصی به همراه داشته باشند و افرادی که به هر دلیلی امکان وارد کردن کد را ندارند فرد معتمدی را همراه خود به محل رای گیری ببرند.

معاون استاندار لرستان  تصریح کرد: برای رای دادن باید حتما شناسنامه و ترجیحا کارت ملی همراه شهروندان باشد و در صورت نبود کارت ملی، ارائه شماره ملی ضروری است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شده است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در لرستان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر شده است، انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای استان در حال برگزاری است و در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

تعداد شعب اخذ رای در استان نیز با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به دوره قبل به ۲ هزار و ۳۱ شعبه رسیده است و یکهزار و ۱۳۱ نفر برای شوراهای شهری و هفت هزار و ۸۲۶ نفر برای شوراهای روستایی رقابت دارند.

انتخابات ۲۸ خرداد  در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی لرستان در حال برگزاری است و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار